motorkář Roman
stránka o vyjížďkách a cestování na motorce
úvod, aktuální akce | starší akce | praktické | počasí | motorozcestník

motosraz Liptov 2014
28.8. až (pro nás) 1.9.2014

Normálně na motosrazy nejezdíme, ale teď jsme byli pozvaní na jeden takový menší komorní sraz u Vysokách Tater, tak jsme udělali vyjímku. Nalákal nás tam i Zdeněk, že se mu tam minule líbilo. Plakát akce sliboval oba večery několik kapel, v sobotu výlet do Tatralandie a hlavně mě nalákala lanovka na Chopok, kde jsme ještě nebyli.

V pátek jsme vyjeli po práci a na Bumbálce se sešli s Vichřicí (Zdeněk musel zůstat déle v práci, dojel později), směrem tam jsme jeli normálně po hlavní na Tatry, aby jsme tam byli co nejdřív. Do Liptovského Jánu jsme sjeli přímo z dálnici a podle šipek jsme našli místo srazu, areál TJ Štart u fotbalového hřiště.

Po příjezdu jsem si nejdříve říkal že je tam nějak málo motorek, ale vlastně to byla výhoda, je to takový menší komorní sraz. Pořadatelé byli připravení na všechno, např. na trávě byly pravidelně rozestavěny destičky pod stojany, aby někomu motorka nespadla.
Na večeři byl fajny řízek a pak jsme se přemístili na hlavní místo, kde mají dokola pěkně zastřešené stoly. Večer klasika, hrálo několik kapel, něco se vypilo, něco snědlo, tančilo se a předseda místního klubu k přivítání přidal, že foukat se druhý den nebude :-) Nálada byla dobrá, někteří by vydrželi možná až do rána, kdyby nebyli přemluveni ke spánku :-)

Ráno raňajky a odjezd do Tatralandie, kde už snad všichni po večeru vystřízlivěli :-) , pak na oběd do místního Chopper klubu a vrcholem sobotního výletu byl bezesporu výlet na Chopok, pomocí dvou lanovek, sedačkové a pak kabinkové lanovky. Tento výrazný kopec je na hřebenu Nízkých Tater. Škoda jen, že jižní strana byla dost v mracích, tak aspoň šlo vidět na "naší" severní půlku. S Vichřicí jsme vyšlapali ještě ten kousek na úplný vrchol Chopku, na ten blízký kamenitý "kopeček", ve výšce 2024 m.n.m. Byli by jsme nahoře klidně déle, ale ještě že jsme jeli dolů, protože jsme tak tak stihli přestupovou lanovku. Kdyby ne, museli bychom půl kopce dolů to šlapat pěšky :-)

Dolů se už jelo zvlášť, zajeli jsme se ještě podívat na volně přístupný termální pramen za vesnicí, pak do hospody s jedním místním motorkářem a pak už na večer zpátky do areálu. Večer opět klasika, hrála hudba, tekl alkohol :-) a zase jsme u stolu dobře pokecali s Vladem, Liborem a Petrem (tímto je zdravím).

fotoalbum motosraz Liptov 2014

Neděle už byla pro většinu jen o návratu domů. Celý sraz hodnotím kladně, nebyl to žádný velký komerční sraz, spíš pohodové setkání pár desítek motorkářů.

Nedělním návratem domů mohl skončit i výlet pro nás, kdybych nevymyslel, že si to prodloužíme :-) Řekl jsem si, že když už jsme tak daleko, tak proč si neprodloužit o další den (domluvili jsme si volno). Šlo jen o počasí, to vypadalo všelijak, ale nakonec rozhodly místní předpovědi v mobilech místních motorkářů, podle nich mělo počasí vyjít. Tak jsme se rozloučili se Zdeňkem, Vichřicí, Vladem, Liborem a Petrem, domluvili si na místě další noc a vydali se směrem na východ.
Nejdříve jsem to vzal po staré cestě, ale jak začalo pršet, tak po dálnici abychom tomu ujeli. U Popradu to vypadalo že je tmavo jenom od Nízkých Tater, tak jsem odbočil na Vysoké Tatry, Tatranskou Lomnici a dál na východ. Ve Spišské Bělé jsme se zastavili na jídlo a udělali jsme dobře, mezitím začalo více pršet, přijeli tam ještě i motorkáři z Německa a ze Slovenska a najednou začalo šíleně pršet. Ještě že jsme byli pod střechou. U jednoho Němce jsme se na mobilu podívali na dešťový radar a bylo to jasné, zrovna šla fronta, měla přejít a za ní už nemělo pršet. Nakonec jsme se rozhodli pro termály ve Vrbově a to už svítilo slunko. V termálech jsme strávili celé odpoledne.

Zpátky se mi nechtělo jet po dálnici aby to nebyla nuda, tak jsem to vzal bokem, přes Spišské Bystré, Liptovskou Tepličku a dál. Jenže tam byla nějaká uzavírka a objížďka, to se už totálně setmělo, pak jsem vůbec nevěděl v té tmě kde jsme, projeli jsme několik vesnic kde nesvítilo žádné osvětlení.... a jak jsme dojeli ke světlu a věděl že jedeme správně, tak jsem to vzal raději na dálnici, ale to zas začalo poprchávat a docházet benzín a pak více pršet.... no paráda :-) nakonec se objevila benzínka a kousek potom už byl i Ján, ale zas tam není sjezd z dálnice :-) tak ještě menší objížďka, no ve výsledku jsme dojeli do chaty asi o 2 hodiny později než jsem si myslel... :-)

Pondělí už bylo hlavně o návratu, ale chtěl jsem ještě mrknout na Vlkolínec, ale jen co jsme tam dojeli začalo pršet... a jak jsme odjeli přestalo. Tak nakonec jsem to vzal přes Dolný Kubín a směrem na Námestovo a odbočka na Čadcu, tam nám ještě perfektně vyšla zastávka v jedné hospodě, kdy se během jídla prohnal další pořádný déšť a my zůstali v suchu a Strom vlastně taky, pod střechou před prodejnou potravin :-) Návrat domů už byl v pohodě.
Holt celkově jsme si ten sraz okořenili dvoudenním výletem po Slovensku :-)